Our Ideas

speak-iconInnsikt

Besøk våre TEMASIdER OG les våre kvartalsbrev

inFuture er et analyse- og rådgivningsmiljø. Vi utforsker områder hvor vi forventer at det vil skje store skift.
På våre temasider og i våre kvartalsbrev forteller vi om våre funn.

 

Temasider

På oppdrag for Virke gjorde vi i 2009 en trendanalyse om fremtidens arbeidsliv. I rapporten prøver vi å gi et bilde av hva som vil prege fremtidens arbeidsliv, og på den måten bidra til økt beredskap for endringer som vil berøre individer, bedrifter og politikere i Norge. Hovedvekten er derfor på det som forventes å bli forskjellig i fremtiden fra i dag.

  • Rapporten som nedlastbar PDF-fil
  • Reportasjer fra Dagsrevyen og Kveldsnytt
  • Utvalgte funn fra nettundersøkelse mot Generasjon Y
  • Fremtidsfunn fra rapporten (arkeologiske funn fra fremtiden)

Vi ser en fremvekst av praktiserende pasienter, med stor innsikt og kunnskapsbegjær om sin egen tilstand, som bruker nettet til å dele informasjon og erfaring. Kombinasjonen av denne kollektive kunnskapen kombinert med forskning og utvikling av nye selvbetjente løsninger, vil både kunne avlaste helsevesenet og danne grunnlag for en ny høyteknologisk eksportnæring.

  • Presentasjon/foredrag både som video og nedlastbar PDF-fil
  • Lenker til to av våre kvartalsbrev som omhandler temaet
  • Artikler fra DN.no og Mandag Morgen om temaet hvor inFuture refereres

Etterspørselen etter opplevelser vokser. Det er vekst i næringer som tilbyr opplevelser av alle slag og det å kunne tilby en opplevelse bakt sammen med en annen vare eller tjeneste gir økt verdi. Spesielt raskt vokser reiselivsnæringene. Vi har sammen med Econ gjort en trendstudie om innovasjon i opplevelsesnæringene, med vekt på reiseliv og destinasjonsutvikling.

  • Rapporten som nedlastbar PDF-fil
  • Reportasjer fra Dagsrevyen og intervju fra konferansen
  • Presseomtale

 

Kvartalsbrev

Kvartalsbrevene er vår egen talestol der vi skriver om tema som opptar oss. Vi skriver om utviklingstrekk og anvendelse av teknologi som fascinerer oss, og vi skriver om de store temaene i samfunnsutviklingen som ligger opp mot våre tjenesteområder.

Ønsker du å få en påminnelse i postkassen når vi legger ut et nytt, kan du melde deg på vår e-postliste her.

mai, 2017

2 mai, 2017|

Dyreparken med inFuture og fluxLoop vinner Gulltaggen 2017!
Prisen ble vunnet i kategorien «Best bruk av data» for forskningsprosjektet INSITE.
INSITE sin hovedmålsetting er å utløse ny verdiskapning og lønnsom vekst, ved å muliggjøre sterkere gjesteopplevelser og en ny beslutnings- […]

januar, 2017

  • Permalink Gallery

    Dyreparken og inFuture kåret til Årets Innovative Produktutvikler og Årets Digitale Kundereise!

26 januar, 2017|

Dyreparken kåret til Årets Innovative Produktutvikler og Årets Digitale Kundereise!

Prisene ble vunnet for Dyreparkens lansering av lokasjonsbaserte mobile tjenester, basert på beaconsteknologi. Arbeidet startet i 2015 med et prosjekt hvor inFuture var ansvarlig for konseptutvikling, dataanalyse og prosjektledelse, mens […]

oktober, 2016

  • Permalink Gallery

    inFuture ansvarlig for konsepttest av verdens største skihall

28 oktober, 2016|

inFuture ansvarlig for konsepttest av verdens største skihall
Det er en hårete ambisjon å bygge verdens største skihall. Da gjelder det å gjøre færrest mulig feil. Derfor ble 300 invitert til å delta på konsepttesten i Christiania Teater.

Selvaag står bak […]

april, 2016

13 april, 2016|

Dyreparken er nominert til Gulltaggen 2016
Prosjektet Beacons i Dyreparken som vi i inFuture leverte sammen med fluxLoop for Dyreparken i Kristiansand er nominert til Gulltaggen 2016 i to kategorier.

Gulltaggen premierer hvert år de som er best til å utnytte […]

desember, 2015

21 desember, 2015|

Ledelse i digitaliseringens tid

Vi er inne i det vi kan kalle digitaliseringens andre bølge. Første bølge var dotcom-tiden. Utvalgte bransjer som media og finans, ble kraftig påvirket av digitalisering. For mange andre sektorer berørte digitaliseringen i hovedsak periferien av […]

oktober, 2015

  • Permalink Gallery

    Hva kan nettvarder bety for kundeopplevelsen? Erfaringer fra inFuture prosjekt

13 oktober, 2015|

Hva kan nettvarder bety for kundeopplevelsen? Erfaringer fra inFutures prosjekt
Butikker møter økt konkurranse fra netthandel, og fysiske opplevelser fra digitale. For å møte dette bør man utnytte digitale verktøy for å styrke opplevelsen også av fysisk handel. Lokasjonsbaserte tjenester […]

mars, 2015

25 mars, 2015|

Distraksjonenes tidsalder
Myriader av digitale distraksjoner ødelegger vår evne til konsentrasjon og fordypning. Romantisering av det før-digitale er likevel ikke veien å gå.

Påsken står for døren og du er kanskje på vei til fjellet. Nyte av naturens stille ro før […]

desember, 2014

19 desember, 2014|

Beacons – digitale fyrlykter i julestria?
Nå nærmer julen seg for alvor, men for mange kan ikke julefreden senke seg før de siste julegavene er innkjøpt. Å gå i butikker de siste dagene før jul kan være en prøvelse, men […]

november, 2014

4 november, 2014|

Tenk smartere på kundetilfredshet
Det er blitt en så veletablert sannhet at knapt noen stiller spørsmål ved det lenger: Høy kundetilfredshet gir høy lojalitet, noe som igjen gir høy lønnsomhet. Ergo må vi jage høyest mulig score på kundetilfredshet. Men […]

desember, 2013

10 desember, 2013|

Velferd – ja takk! Teknologi – tja…
I Norge, som i resten av verden, er antallet eldre økende. Det er svært gledelig, både for den enkelte og for deres omgivelser. Mange eldre vil på et tidspunkt få behov for assistanse, […]